2000 kilometrin välietappi saavutettu!

Kilometritavoitteen ensimmäinen kolmannes on nyt selätetty! 6000 kilometrin tavoitteessa on silti vielä paljon tekemistä. Aiemmin taisinkin mainita kuinka talvella poljetut matkat kertyy huomattavasti kankeammin kuin kesällä. Maantielenkeille olen kyllä jo päässyt, mutta poikkeuksellisen kylmä alkukevät on jarruttanut menoa. Lisäksi kevät 2022 on pitänyt sisällään muutakin kuin pyöräilyä.

Tälle kesälle en ole vieläkään suunnitellut mitään pidempää reissua, viimeiset kolme kesää on olleet pyöräilymielessä melkoista reittien kartoittamista. Vuoden 2019 Etelä-Pohjanmaan jokaisessa kunnassa pyörällä käyminen, seuraavana vuonna ympäröivät maakunnat(5 reissua, jokainen vähintään 200 km) ja viime vuonna maagisen 300 kilometrin yhtämittainen pyöräreissu. Aikatauluttaminen/reittien selvittely vie aikaa ja pitää mielestäni aloittaa hyvissä ajoin. Kohta eletään jo kesäkuussa, pyöräilykausi on siis jo pitkällä!

Vaikkei pitkiä reissuja ole vielä tiedossa niin onhan kuudessatonnissakin ihan tarpeeksi tekemistä. Strava muistuttaa jatkuvasti kuinka kilometriä olen tavoitteestani jäljessä. Tällä hetkellä luku on jotakin 300 kilometriä ja on ollut itse asiassa koko ajan "miinuksen puolella". Juhannuksena olisi tarkoitus saada 3000 täyteen, se tarkoittaa lähes tonnin kuukautta kesäkuussa. Saas nähdä kuinka käy. Riittääkö päivät? Onko hyviä säitä?

Jos en saa kesäkuussa tarpeeksi lenkkejä aikaiseksi niin heinä- ja elokuussa pitää aloittaa kiriminen. Kesälomani on vasta elokuussa, se tuntuu tässä vaiheessa hyvin kaukaiselta. Muistan viime vuoden 5000:n tavoitteen, jossa sai pyörittää kampia aika reilusti. Tänä vuonna on sitten tonni lisää. Alkukesä on siitä mukavaa, että auringonvaloa riittää niin aamusta kuin illasta. 

Maastopyörää en ole ulkoiluttanut kovin paljoa viime aikoina, maastoilun aika tulee toki vielä. Polut ovat yhä paikka paikoin märkiä. Veri vetää maantielle varsinkin hienoilla keleillä. Lisäksi parit osapäivitykset maantiepyörään lisää motivaatiota pyöräilenkeille. Instagram-tililtäni (@kahjofillaristi) lisää aiheesta. Tärkeä asia mielestäni on harrastuksessa kuin harrastuksessa, että välineet on kunnossa ja niistä pidetään huolta. Pyörän huoltamisessa on mielenkiintoista se, että koko ajan oppii uutta. Jotkut asiat toki kantapään kautta. Pääasia että rassaamisesta jää muutakin mieleen kuin likaiset sormet.

Seuraavassa postauksessa kerron työmatkapyöräilystä. 

Pidetään ketjut kireällä😊



Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Sports Tracker vs. Strava, kumpi on parempi?

Pyöräilyreppusuositukset!

Raul Hellbergin maailmanennätykset Seinäjoella